Sunday, November 8, 2009

Mangkuk tu buat hal lagi...



Kenal Namewee? Ala, yang buat sial dengan lagu Negaraku tu.. Dah tengok video Name-pee Namewee  yang bertajuk Namewee F**K TNB? Ok, kat video ni menunjukkan Namewee ni pergi attack HQ TNB sebab rumah dia takde letrik. Haritu kan kes Muar takde letrik. So rumah dia pon sama la. Ni aku cerita untuk yang tak boleh view video youtube ye..



Flow Of Story
1. umah xde letrik
2. call TNB xde orang jawab
3. bawak moto pegi HQ nak buat report kat kaunter..
4. Tak paham breakdown ngan shutdown...
5. maki2 TNB pnye pekerja...

Result
1. Siap la satu lagu maki-makian TNB yang di tayangkan di Youtube
2. Para viewer plak mula comment berunsurkan perkauman. Cina kutuk melayu kutuk cina..

Apa komen korang? Kenapa perlunya isu2 perkauman ditimbulkan? Ada masalah je terus naik isu perkauman.. Aku pon nak jaga bangsa aku tapi aku tak penah nak burukkan bangsa lain suka2 hati kat public... Aku tengah panas ni baca komen2 yang tak berkaitan ngan video tu, kutuk sana kutuk sini. Apa puncanya? Bodoh betul.. Aku pon dah mula timbul perasaan nak berkaum2 ni. Kang aku buat satu blog perkauman baru korang tau... Aku kutuk sana sini, hasut sana sini baru korang tau! Blueprint blog dah ada dalam kepala otak aku, Surely jadi rusuhan kat penang ni.. Tapi maunye IP address aku kena detect, mampos aku....

Sebelum ni kat satu group forum kt Friendster. Benda sama jadi lagi. Isu bermula dengan tajuk 'Chinese couple Malay'... Majority member group tu memang chinese. But ada sorang dua Malay yang masuk backup n give some warning including me, so the forum stops there.. Kenapa jadi macam ni? Hmm....

p/s: Aku rasa perlu buat rusuhan macam 13 Mei tu lagi skali la... Baru negara aman balik. Teringat cerita Naruto, http://www.onemanga.com/Naruto/436/10/..

3 Comentários:

why said...

acap.. mende la ko ngarut ni... wlupun mmg btul ape yg ko ckp tuh.. tp tetap sensetip.. blog ko yg cool ni jngn cemarkan dgn unsur2 yg x bagus.. hehe... idup niijusan.. hehehe

kimisai said...

hahaha
jgn mtk 13 mei..walauppun melayu menang kan ...
jgn la weii...

Asyraff Zulkifli said...

Haha, aku tengah panas ni.. korang baca jela komen2 kat Youtube tu... kat luar biasa je, tapi kt dalam tenet, racist habis. tapi xpe, aku tengah sabar ni, separuh dari iman aku ada lagi.. huhu~

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Asyraff's Blog © 2008. Template by Asyraff.

TOPO